Biuletyn informacyjny CraftART
Nie wiesz jak używać mediów i narzędzi plastycznych? Chcesz poznać sposoby ich wykorzystania? Nie chcesz przegapić wyjątkowych promocji, nowości, darmowych pokazów, webinariów? Podaj nam swój adres mailowy, a podzielimy się z Tobą naszą wiedzą.
Owce na mokrym podłożu 0
Owce na mokrym podłożu

Ostatnio wciągnęło mnie akwarelowanie i tuszowanie na bardzo mokrym, grubym papierze. Dzięki temu powstają miękkie, łagodne plamy, idealnie pasujące do piór czy futra. Mocniejsze detale można potem podrysować już po wyschnięciu pracy – cienkim pędzlem lub tuszem i stalówką.

Pierwsze pociągnięcia - tła czy bazy malunku - robię zazwyczaj miękkim grubym pędzlem z naturalnego włosia – w tym przypadku użyłam pędzla marki Renesans z serii 3011X, który jest zdecydowanie moim ulubionym akwarelowym pędzlem. Po namalowaniu wszystkich głównych plam, odstawiłam obrazek do wyschnięcia.

Na tym etapie nie przejmuję się tym, jeśli plama wymknie się spod kontroli – większe błędy można od razu skorygować sucha chusteczką czy papierowym ręcznikiem, a mniejsze będą potem tylko artystycznym atutem pracy.

Następnie tym samym pędzlem nałożyłam wiele warstw akwareli w kostkach marki Renesans używałam ziemistych kolorów, mieszając je dodatkowo miedzy sobą: 1 biel tytanowa, 34 zieleń żółtawa, 39 ziemia zielona naturalna, 41 ochra żółta, 47 ziemia umbra naturalna, 48 sepia, 52 szary Payne. Za każdym razem czekałam aż warstwa kompletnie wyschnie zanim nakładałam kolejną. Pozwala to na uzyskanie nakładających się planów o lekkiej przezroczystości. Do namalowania traw użyłam długiego cienkiego pędzla marki Renesans z serii 1010 RL, który pozwala dociągnąć cienką linię przez całą szerokość arkusza.

Gdy rysunek był zupełnie suchy detale podrasowałam cienką stalówką moczoną w czarnym tuszu Renesansu. Dzięki temu mogłam zadbać o szczegóły światła i cienia z zachowaniem struktury futra. Ostatecznie kilka narysowanych tuszem detali rozmazałam mokrym pędzlem.

Malowanie na mokrym papierze zajmuje znacznie więcej czasu niż na suchym – farba o wiele wolniej się wchłania i sporo trzeba czekać na wyschnięcie kolejnych warstw, ale efekt wart jest zachodu – łączy w sobie malarskość i nieprzewidywalność akwareli z dbałością o detal.

 Pozdrawiam :)

   

Komentarze do wpisu (0)

GRUPA WSPARCIA NA FACEBOOK

Kreatywna grupa wspracia Ilony Hałazińskiej na FB

POLECANE ARTYKUŁY
DESIGN TEAM CRAFTART

EDUKATOR RENESANS
KOORDYNATOR DT CraftART

craftart-design-team-ilona-halazinska

DESIGNER DT CraftART

DT CraftART Beata Bączek

DT CraftART 2019 Hołysz Magda

DT CraftART 2019 Kubica Daria

DT CraftART Donata Niedziela

DT CrfatART 2019 Paleczny Kasia

DT CraftART 2019 Rysa Maciag Irena

DT CraftART Szczęsna Magda "Jagodzianka"

DT CraftART Ujazdowska Klaudia

 

 

Kategorie
Tagi
Archiwum
nie pon wto śro czw pią sob
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy od home.pl